Co to jest lista pocztowa i jak założyć listę pocztową?
Powrót do
spisu
Lista pocztowa służy do jednoczesnego rozsyłania wiadomości e-mail na
wiele różnych kont pocztowych.
Za pomocą listy pocztowej można na przykład wysyłać powiadomienia klientom,
współpracownikom lub informować za pomocą newslettera o promocjach. Takie rozwiązanie w znacznym stopniu ułatwia
kontakty z większą liczbą użytkowników - nie ma potrzeby podawania wszystkich adresów w polu "Do:". Co ważne
odbiorca nie będzie widział pozostałych adresów, co jest niezwykle ważne, gdy dbamy o poufność danych osobowych.
Stworzenie listy pocztowej to utworzenie jej pod
postacią np. info@adresfirmy.pl, dopisać do niej adresy e-mail klientów/odbiorców i wysłać wiadomość na adres
info@adresfirmy.pl. Wiadomość zostanie wysłana na wszystkie zapisane adresy e-mail.
1.
Rodzaje list - w programie administracyjnym HosteSerwer istnieje możliwość tworzenia list pocztowych
typu:
a) lista otwarta: na listę można pisać z
dowolnego adresu e-mail, czyli e-mail wysłany z dowolnego adresu zostanie rozesłany do wszystkich zapisanych na
listę.
Dopisanie się do listy tego typu polega na wysłaniu pustej wiadomości na adres listy z tytułem
"subscribe". W takim wypadku w konfiguracji listy musi być zaznaczona "automatyczna subskrybcja".
b)
lista zamknięta: na listę mogą pisać tylko użytkownicy, których adres znajduje się na liście, czyli
wiadomość wysłana przez jednego z użytkowników trafi na wszystkie inne adresy e-mail wpisane na listę.
Do
listy tego typu użytkowników dodaje tylko moderator po zalogowaniu się do administracji domeną pocztową (konto
postmaster) lub z poziomu panelu "HosteSerwer".
c) lista moderowana: na listę mogą
pisać tylko wybrane osoby, których adres e-mail podany jest jako adres moderatora. Wiadomości z innych adresów są
automatycznie usuwane i nie są przesyłane na żaden adres.
Do listy tego typu użytkowników dodaje tylko
moderator po zalogowaniu się do administracji domeną pocztową (konto postmaster) lub z poziomu panelu "HosteSerwer".
Przy wyborze listy należy zwrócić uwagę na to, kto będzie użytkownikiem listy. Jeśli np. ma to być
tylko lista do rozsyłania informacji do użytkowników, należy wybrać listę moderowaną, na którą można pisać wyłącznie
z adresu podanego jako moderator, listy z wszystkich innych adresów (np. odpowiedzi) są usuwane i nie otrzymują ich
inni użytkownicy listy, jak to jest np. w przypadku listy zamkniętej.
2. Zakładanie
listy
Aby założyć listę pocztową np. klienci@adresfirmy.pl, należy najpierw zalogować się
do panelu HosteSerwer.
Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki Usługi/Poczta i klikamy zakładkę "Listy",
a następnie "Nowa lista pocztowa" i wypełniamy pola formularza zakładania listy pocztowej.
Identyfikacja:
Tutaj podaj nazwę listy np. "klienci" oraz jej opis np. "Klienci mojej
firmy"
Typ listy:
- Lista otwarta (wyjaśnione powyżej)
- Lista zamknięta
(wyjaśnione powyżej)
- Lista moderowana (wyjaśnione powyżej)
Konta w
domenie:
Tutaj zaznacz, które konta z danej domeny chcesz wpisać na listę
- Inne
konta:
Tutaj podaj konta spoza domeny, które chcesz wpisać na listę
- Szablony:
Tutaj możesz
utworzyć szablony powiadomień wysyłanych automatycznie do subskrybentów listy.