• Hosting Czytaj więcej
  • Rejestracja domen Czytaj więcej
  • Czytaj więcej
  • Tworzenie stron i grafika Czytaj więcej
  • Pozycjonowanie Czytaj więcej
  • Przenieś domenę .pl z NASK do Hoste.pl Czytaj więcej

Co to jest lista pocztowa i jak założyć listę pocztową?

Powrót do spisu

Lista pocztowa służy do jednoczesnego rozsyłania wiadomości e-mail na wiele różnych kont pocztowych.
Za pomocą listy pocztowej można na przykład wysyłać powiadomienia klientom, współpracownikom lub informować za pomocą newslettera o promocjach. Takie rozwiązanie w znacznym stopniu ułatwia kontakty z większą liczbą użytkowników - nie ma potrzeby podawania wszystkich adresów w polu "Do:". Co ważne odbiorca nie będzie widział pozostałych adresów, co jest niezwykle ważne, gdy dbamy o poufność danych osobowych.


Stworzenie listy pocztowej to utworzenie jej pod postacią np. info@adresfirmy.pl, dopisać do niej adresy e-mail klientów/odbiorców i wysłać wiadomość na adres info@adresfirmy.pl. Wiadomość zostanie wysłana na wszystkie zapisane adresy e-mail.


1. Rodzaje list - w programie administracyjnym HosteSerwer istnieje możliwość tworzenia list pocztowych typu:

a) lista otwarta: na listę można pisać z dowolnego adresu e-mail, czyli e-mail wysłany z dowolnego adresu zostanie rozesłany do wszystkich zapisanych na listę.
Dopisanie się do listy tego typu polega na wysłaniu pustej wiadomości na adres listy z tytułem "subscribe". W takim wypadku w konfiguracji listy musi być zaznaczona "automatyczna subskrybcja".

b) lista zamknięta: na listę mogą pisać tylko użytkownicy, których adres znajduje się na liście, czyli wiadomość wysłana przez jednego z użytkowników trafi na wszystkie inne adresy e-mail wpisane na listę.
Do listy tego typu użytkowników dodaje tylko moderator po zalogowaniu się do administracji domeną pocztową (konto postmaster) lub z poziomu panelu "HosteSerwer".

c) lista moderowana: na listę mogą pisać tylko wybrane osoby, których adres e-mail podany jest jako adres moderatora. Wiadomości z innych adresów są automatycznie usuwane i nie są przesyłane na żaden adres.
Do listy tego typu użytkowników dodaje tylko moderator po zalogowaniu się do administracji domeną pocztową (konto postmaster) lub z poziomu panelu "HosteSerwer".

Przy wyborze listy należy zwrócić uwagę na to, kto będzie użytkownikiem listy. Jeśli np. ma to być tylko lista do rozsyłania informacji do użytkowników, należy wybrać listę moderowaną, na którą można pisać wyłącznie z adresu podanego jako moderator, listy z wszystkich innych adresów (np. odpowiedzi) są usuwane i nie otrzymują ich inni użytkownicy listy, jak to jest np. w przypadku listy zamkniętej.

2. Zakładanie listy

Aby założyć listę pocztową np. klienci@adresfirmy.pl, należy najpierw zalogować się do panelu HosteSerwer.

Po zalogowaniu przechodzimy do zakładki Usługi/Poczta i klikamy zakładkę "Listy", a następnie "Nowa lista pocztowa" i wypełniamy pola formularza zakładania listy pocztowej.

Identyfikacja:
Tutaj podaj nazwę listy np. "klienci" oraz jej opis np. "Klienci mojej firmy"

Typ listy:
- Lista otwarta (wyjaśnione powyżej)
- Lista zamknięta (wyjaśnione powyżej)
- Lista moderowana (wyjaśnione powyżej)

Konta w domenie:
Tutaj zaznacz, które konta z danej domeny chcesz wpisać na listę

- Inne konta:
Tutaj podaj konta spoza domeny, które chcesz wpisać na listę
- Szablony:
Tutaj możesz utworzyć szablony powiadomień wysyłanych automatycznie do subskrybentów listy.


Tworzenie listy pocztowej - To proste w Hoste!



Powrót do spisu